tiistai 18. joulukuuta 2012

Nyt se päätös oli vain tehtävä

Siinä, missä joku päättää, ettei käy lukemassa ht.netin keskustelupalstoja, minä skippaan tästä edespäin hevosen hoitoon liittyvät tekstit ihan oman mielenrauhani takia. Olen helposti huolestuva tyyppi ja olen näiden tekstejen johdosta ollut viime aikoina entistäkin huolestuneempi Ukon hyvinvoinnista. Kävi jopa mielessä, että tekisinköhän hevoselle suurimman palveluksen, jos en omistaisi sellaista ollenkaan.

Joka tapauksessa en ole heivaamassa Ukkoa mihinkään. Se jää nähtäväksi hankinko sen jälkeen enää hevosta. En ainakaan heti. Siitä tuntuu olevan niin paljon huolta ja murhetta, että helpompi olisi ilman.

Minun täytyy vain hyväksyä, etten pysty tarjoamaan Ukolle tämän parempia oloja. Eiväthän nämäkään huonot ole ja asiat voisivat olla paljon huonommin. Ukko saa syödä, juoda ja ulkoilla hevosseurassa (toistaiseksi vielä aidan yli) sekä se saa takkia päälle huonolla tai kylmällä kelillä. Se saa monipuolista, säännöllistä ja välillä myös aivotyötä vaativaa liikuntaa sekä sen kaviot hoidetaan ja sen puhtaudesta pidetään huolta. Ja mikä tärkeintä Ukko on terve eikä se kärsi stressistä. :)

2 kommenttia:

  1. Ihan hyvä päätös (minä oon tehny tuon ht.net päätöksen ajat sitten ;)). Ja itselläkin on tuo tilanne että tarjoaa hevoselle niin hyvät olot kuin se on niissä puitteissa mahdollista ja sitten kaikki muu murehtiminen ei johda oikeasti mihinkään. Aina voi pohtia ja innovoida, mutta jos siitä tulee huono olo niin menee "ruminoinnin" puolelle eli niinkun sanoit niin tulee vaan ahdistuneemmaksi, silloin on ihan hyvä skipata aihe :D.

    Hevosen omistaminen on kyllä ihan oma taiteenlajinsa, tai elämänlajinsa. Onneksi et ole Ukon kanssa ihan yksin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanotaan näin, että ht.net ei ole ns. kiellettyjen sivujen listalla, mutta en käy siellä nykyisin oikeastaan ollenkaan. ;)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kiitos! :)