perjantai 29. kesäkuuta 2012

Kissaihmiset

Ja muutkin! Tein kissastani videon, jonka voit katsoa täältä. Tiedän! Innostuin vähän liikaa videon teosta. :D Olen tehnyt samalaa viikolla jo... Oisko 4 videota? No ei kai se haittaa?

Siivosin päivällä koko talon! Imuroin ja siivosin 2 vessaa. Tarkoitus oli vielä mennä tallille, mutta Satu sai mennä yksin, sillä isoveljeni kihlattuineen oli tulossa kylään. Asuu siis jo muualla eikä nähdä liian usein. ;) Oli muutenkin Satun vuoro ratsastaa ja koulua ajatteli mennä, joten eipä tuo haitannutkaan, etten mukaan mennyt.

Olemme lähes aina toistemme mukana tallilla. Päällimmäisenä syynä kyydit. Kesällä Sadulla on kumpaankin suuntaan kyyti, koska hänen isänsä on opettaja ja lomalla. Minulla taas ei ole kyytiä menosuuntaan, joten olisihan se vähän typerää pyytä Sadulta viemeen, jos hän ei itse tulisi mukaan. Ja, kun Satu on aina minun mukana, on myös reilua, että minä tulen tallille mukaan myös Sadun vuoroilla. Talvella sitten tilanne todennäköisesti kääntyy päälaelleen eli vain meiltä saa kyydin pois (ei tarvita menokyytiä, sillä menemme linkulla), koska Sadun molemmat vanhemmat ovat muualla töissä. En kyllä aivan varmoilla tiedä tulevasta talvesta.

Yksi syy siihen, että olemme toistemme mukana on myös se, että emme ole kovin kokeneita hevosihmisiä ja olemme vielä aika nuoria. Pärjäisimme varmaan yksinkin, mutta ainakin minun vanhemmat ovat silloin kovinkin huolissaan ja yrittävät soittaa vähän väliä, että onko mulla kaikki hyvin. :D

Hevonen on aina eläin, joten mitä vain voi sattua. Tarkoituksenani ei ole dramatisoida vaan muistuttaa, että hevosten kanssa terve pelko ja harkinta ovat vain hyviä ominaisuuksia. Mielestäni esim. kokeneillakin hevosihmisillä pitäisi olla aina kaveri maastossa mukana.





1 kommentti:

Kommentoithan asiallisesti, kiitos! :)